الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


 

یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ ۚ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ ‎﴿١﴾‏ یَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ کُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُکَارَىٰ وَمَا هُم بِسُکَارَىٰ وَلَٰکِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِیدٌ ‎﴿الحج: ٢﴾‏

حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِکُمْ فِسْقٌ ۗ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ‎﴿المائده: ٣﴾‏ 

یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ ‎﴿المائدة: ٦٧﴾

إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ ‎﴿المائدة: ٥٥﴾‏

 

وکفى علیا فی (الغدیر) فضیلة * یأتی إلیها غیره یتوصل 

حیث الأمین أتى الأمین مبلغا * یقرى السلام من السلام ویعجل 

بلغ وإلا لم تبلغ ما أتى * فی حق حیدر أیها المزمل 

فهناک بین الصحب قام لربه * یثنی بعالی صوته ویفضل 

ویسار حیدرة بیمناه وقد * نادى ومنه فیه یفصح مقول 

: من کنت مولاه فحیدرة له * مولا فإیاکم به أن تبدلو 

والطائر المشوی هل مع أحمد * أحد سواه کان منه یأکل ؟ 

والنجم لما أن هوى فی داره * جهرا وأشرق منه لیل ألیل 

فی العرش قدما کان نورا محدقا * طورا یکبر ربه ویهلل 

متقلب فی الساجدین وکان من * صلب إلى صلب طهور ینقل

...

حیدر الکرار أزکى ناعل * من بنی آدم أو حاف مش 

ما غشى اللیل نهارا نصحه * مذهب شکا على القلب غش 

نور عین الدین قد رد وقد * رد طرف الشرک منه أعمش 

قتل الکفار فی صارمه * ولربع الأنس منهم أوحش 

لم یدن للات یوما قط بل * عبد الله وبالتقوى نش 

قد شفى الاسلام من داء به * وجلا من أعین الدین الغش 

ولقد أصبح فی خم له * شاهد عدل أبى أن یرتش 

جاد بالقرص وصلى العصر إذ * رده لما له غشى العش 

وله قد کلم الثعبان إذ * ظنه الناس أتى کی ینهشا [1] 

‏الغدیر، علامه امینی، ص 360- 361، 

http://lib.eshia.ir/15083/11/361

چو ذوالفقار علی در دل غدارها 

شهی که نام نکوش حیدر کرار شد 

زآهن صارم عدوش زیبق فرار شد 

بخلوت کردگار محرم اسرار شد 

صفاتش از ذات حق مظهر انوار شد 

جیحون یزدی

از قول پیغمبر در حدیث نبوی هم می فرمایند که بنوعی اگر می خواهی خدا را ببینی و بلکه عبادت هم کنی، صورت خورشید ضرت علی را تماشا کن: نگاه به علی عبادت است. النظر علی وجه علی العباده:

سوال

آیا این روایت که «نظر نمودن به چهره حضرت علی(ع) عبادت است» صحیح است؟ سندش چیست؟

پاسخ

بر اساس آموزه های دینی ما، اساساً نگاه مؤمن به مؤمن عبادت است.[1] و با توجه به این که پیامبر اسلام، حضرت علی و دیگر امامان علهیم السلام، از مصادیق کامل ایمان و مؤمن کامل هستند، به طور طبیعی نگاه به آنان، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و عبادات محسوب می شود.

در این باره روایات زیادی وارد شده است که نگاه به چهره حضرت علی علیه السلام عبادت است که از نظر سند صحیح و معتبر و از روایات مشهور می باشد که به چند مورد آن اشاره می شود:

1- الْخَطِیبُ فِی الْأَرْبَعِینِ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ الْحُصَینِ وَ الزَّمَخْشَرِی فِی رَبِیعِ الْأَبْرَارِ عَنْ عَبْدِ الرَّزَّاقِ عَنْ مَعْمَرٍ عَنِ الزُّهْرِی عَنْ عُرْوَةَ عَنْ عَائِشَةَ وَ السَّمْعَانِی فِی الرِّسَالَةِ الْقِوَامِیةِ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنِ الْخُدْرِی وَ یوسُفَ بْنِ مُوسَی الْقَطَّانِ عَنْ وَکیعٍ عَنْ مَالِک بْنِ أَنَسٍ عَنِ الزُّهْرِی عَنْ أَنَسٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ وَ اللَّفْظُ لِعَائِشَةَ قَالَتْ کانَ أَبُو بَکرٍ یدِیمُ النَّظَرَ إِلَی عَلِی(ع) فَقِیلَ لَهُ فِی ذَلِک فَقَالَتْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) یقُولُ النَّظَرُ إِلَی عَلِی عِبَادَةٌ.

ترجمه: «عمر بن خطاب از عایشه نقل می کند: ابوبکر پیوسته به چهره مبارک حضرت علی(ع) نگاه می کرد. از ایشان دلیل نگاهش را پرسیدند؛ گفت: شنیدم رسول خدا (ص) فرمودند: نگاه به صورت حضرت علی(ع) عبادت است.»

 2- الْإِبَانَةُ عَنِ ابْنِ بَطَّةَ رَوَی أَبُو صَالِحٍ عَنْ أَبِی هُرَیرَةَ قَالَ رَأَیتُ مُعَاذاً یدِیمُ النَّظَرَ إِلَی وَجْهِ عَلِی(ع) فَقُلْتُ لَهُ إِنَّک تُدِیمُ النَّظَرَ إِلَیهِ کأَنَّک لَمْ تَرَهُ فَقَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ(ص) یقُولُ النَّظَرُ إِلَی وَجْهِ عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ عِبَادَةٌ.

ترجمه: «ابوهریره می گوید: دیدم معاذ، پیوسته به چهره مبارک حضرت علی(ع) نگاه می کرد. گفتم: گویا حضرت را ندیده ای؟ گفت: حضرت رسول(ص) فرمودند: نگاه به چهره علی(ع) عبادت است.»

 3- وَ هُوَ فِی أَکثَرِ الرِّوَایاتِ وَ فِی رِوَایاتِ عَمَّارٍ وَ مُعَاذٍ وَ عَائِشَةَ عَنِ النَّبِی(ص) النَّظَرُ إِلَی عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ عِبَادَةٌ وَ ذِکرُهُ عِبَادَةٌ وَ لَا یقْبَلُ إِیمَانُ عَبْدٍ إِلَّا بِوَلَایتِهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ.

ترجمه: «عمار، معاذ و عایشه از پیامبر روایت می کنند: نگاه به چهره علی (ع) و یاد علی، عبادت است. ایمان هیچ بنده ای قبول نمی شود مگر با ولایت علی (ع) و بیزاری از دشمنانش.»

 4- الْخَرْکوشِی فِی شَرَفِ النَّبِی(ص) أَنَّهُ کانَ النَّاسُ یصَلُّونَ وَ أَبُو ذَرٍّ ینْظُرُ إِلَی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع) فَقِیلَ لَهُ فِی ذَلِک فَقَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ(ص) یقُولُ النَّظَرُ إِلَی عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ عِبَادَةٌ وَ النَّظَرُ إِلَی الْوَالِدَینِ بِرَأْفَةٍ وَ رَحْمَةٍ عِبَادَةٌ وَ النَّظَرُ فِی الْمُصْحَفِ عِبَادَةٌ وَ النَّظَرُ إِلَی الْکعْبَةِ عِبَادَةٌ.

ترجمه: «مردم نماز می خواندند و جناب ابوذر(ره) به چهره حضرت علی(ع) نگاه می کرد، علتش را پرسیدند. گفت: از رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: نگاه به چهره حضرت علی عبادت است. نظر به والدین از روی رحمت و محبت و نظر به قرآن و نگاه به کعبه عبادت است.

 5- قَالَ النَّبِی (ص) مَثَلُ عَلِی فِیکمْ أَوْ قَالَ فِی هَذِهِ الْأُمَّةِ کمَثَلِ الْکعْبَةِ الْمَسْتُورَةِ النَّظَرُ إِلَیهَا عِبَادَةٌ وَ الْحَجُّ إِلَیهَا فَرِیضَةٌ.

ترجمه: «جناب ابوذر غفاری از پیامبر روایت می کند که حضرت فرمودند: مثل حضرت علی(ع) در میان شما مثل کعبه است که نگاه به آن عبادت و زیارتش واجب است.»

6- عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ الْوَهَّابِ عَنِ الْحُسَینِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَلَوِی الْعَدْلِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْحَدَّادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یونُسَ عَنْ عَبْدِ الْحَمِیدِ بْنِ یحْیی عَنْ سَوَّارِ بْنِ مُصْعَبٍ عَنِ الْکلْبِی عَنْ أَبِی صَالِحٍ عَنْ أَبِی هُرَیرَةَ عَنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) النَّظَرُ إِلَی عَلِی عِبَادَة.

ترجمه: «ابوهریره از معاذبن جبل روایت می کند که حضرت رسول(ص) فرموده اند: نگاه به صورت حضرت علی عبادت است».

روایات نبوی صراحت دارد بر این که حتی یاد و نام علی و مجلس علی(ع) عبادت است. مانند این که: «عایشه از رسول خدا (ص) روایت می کند که یاد و نام حضرت علی عبادت است.» یا این که «امام هفتم (ع) از اجداد طاهرینش و آن ها از جابر بن عبدالله انصاری که پیامبر فرمود: مجالستان را با نام و یاد علی زینت دهید.»[2]

پی نوشت:


[1] وَ قَالَ(ع) نَظَرُ الْمُؤْمِنِ فِی وَجْهِ أَخِیهِ الْمُؤْمِنِ لِلْمَوَدَّةِ وَ الْمَحَبَّةِ لَهُ عِبَادَة: نگاه محبت‏آمیز مؤمن به صورت برادر ایمانی، عبادت است. حرانی، حسن بن شعبة، تحف العقول عن آل الرسول(ص)، ص 282، مؤسسة النشر الإسلامی - قم، 1404 هـ. ق.

[2] علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج 38، ص 200-199.

https://hawzah.net/fa/Question/View/63857

و همانطوری که مستحضرید می فرمایند که فیوشن یا جوشش هسته ای هیدروژنی و انرژی آزاد شده از حاصل آنها است که در ستارگان و خصوصاً در خورشید به آنها نورانیتشان را می بخشد. و البته همانطور هم که مستحضرید می فرمایند به صورت خورشید در روز مستقیم نگاه نفرمایید چرا که می تواند بچشم صدمه بزند. اینجا مشاهده هم می فرمایید که علم واقعاً هم ربطی به اسلام و کفر چه از انواع استکباری سرمایه داری یا کمونیستی یا بت پرستی یا ... هم ندارد. یحتمل به استکبار خودش هم که اکتفا کند، باز هم می فرماید به خورشید نگاه نکن که برایت ضرر دارد. و اما بعد هم می فرماید به چه بنگری که  برایت عبادت باشد و بلکه ایمانت و امیدت را به خدا و پیغمبر و امامت هم گره بزند؟ از شیاطین بپرسید که می فرمایند اینها را ول کن و بیا همان مرا بپرست ای بنی آدم! هر چه هست و نیست هم همان منم. الم اعهد یا بنی آدم ان لا اعبدوا الشیطان انه لکم عدوٌ مبین. و آنگاه به اسم علم هم چه می خواهد به خوردت بدهد؟ غیر از استکبار خودش را؟ اینجا یک دولت کریمه ی امام زمان عجل الله فرجه الشریف یحتمل بعضی اشکال کنند که بتنهایی کافی نباشد که قیام حضرت صاحب الامر را نشان دهد، و بلکه حکومت قوای سه گانه قضائیه، مقننه مجریه ای جهانی را هم می طلبد که از طریق استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی هم قادر به قضاوت در طول تاریخ هم بنشیند و نتیجه بگیرد که برای اینکه استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی سواحل شمالی و جنوبی حول قطبین هم لازم باشد که پاکسازی شوند، آیا سابقون السابقون هم کدامند که بتوانند حتی از سرعت نور هم پیشی گرفته و الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات  متعالیه را هم طی کرده و اجتهاد و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظله العالی و حضرت امام زمان عجل الله فرجه الشریف را هم الی ما شاء الله نزدشان زانوی تلمذ زده و از سربازان و یاران حضرت صاحب الامر شوند؟ ولی حالا اگر خدا تو را زده است و لذا حس بویایی ات را هم آیا چقدر به همین علت از دست داده ای، معنی اش این نیست که مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار گوید غلط است. بلکه یحتمل معنایش این است که سواحل قطبین کشور دوست ات را پاکسازی هم کن و دوباره یحتمل احساسات ات را امتحان هم کن ببین درست کار می کند؟! و دوباره هم تهذیب و جهاد با نفس و جهاد تبیین را امتحان کن و دوباره و دوباره و الی ما شاء الله امتحان پس بده تا بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی هم صعود کنی و سعادتمند هم شوی. و الا که در بسمت غفلت و جهل مرکب هم داری مدام آسانسور ترمز دررفته به قعر جهنم هم می زنی و سقوط خواهی کرد و .... اساس استکان نلبکیهای توپولوژیک ایالات متحده ای چندجهانی و از جمله مسئله ی سه جسم توپولوژیک هم همین است که درست هم بتوانی به صورت خورشیدی علی علیه السلام نظر کرده و عبادت خدا هم کنی. فرق قضایا در نگاه درست به قضایا داشتن همین است که در جوشش هسته ای انرژی هسته ای هیدروژنی خورشیدی انرژی آزاد می شود، ولی در شکافت هسته ای نیروگاه ها و بلکه بمبهای هیدروژنی هسته ای انرژی ذر اثر شکافت هسته ای آزاد می شود , لذا در یکی طیف انتشار و در دیگری طیف جذب را داریم و در فی ما بین الی ما شاء الله ترکیباتی از نور و ظلمات. از آن طرف کفر امثال محرب در جنگ خیبر و عمرو بن عبدود در جنگ خندق را داریم که در مسائل حتی اقتصادی مسئله ی سه جسم توپولوژیک یحتمل ورود می کنند و پیچیدگیهای استکان نلبکیهای چند جهانی ایالات متحده ای میدانهای تک دستی و همولوژی اینستنتانهای تک قطبیهای متناظرشان و پاکسازی سواحل حول تک قطبیها و .... اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته لا اله الا الله اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه.

مقالاتی راجع به عدد پی و تابع زتای ریمان

https://arxiv.org/abs/1305.4408

https://arxiv.org/abs/2206.11256

https://arxiv.org/abs/2101.08308

پینوشت: 

حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِکُمْ فِسْقٌ ۗ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ‎﴿المائده: ٣﴾‏ 

وسئل النبی صل الله علیه و اله و سلم: من أزهد الناس وأفقرهم؟ فقال : علی وصیی وابن عمی وأخی وحیدری وکراری و صمصامی وأسدی وأسد الله ، واختلفوا فی عیسى

بحار الانوار مجلسی، جلد 39، ص 73- 74

http://lib.eshia.ir/71860/39/74

7 . الإخبار عن مسخ القیّم فی حکومة بنی امیّة

فَعِنْدَ ذلِکَ أَخَذَ الْبَاطِلُ مَآخِذَهُ، وَرَکِبَ الْجَهْلُ مَرَاکِبَهُ، وَعَظُمَتِ الطَّاغِیَةُ، وَقَلَّتِ الدَّاعِیَةُ (الرّاعیة)، وَصَالَ الدَّهْرُ صِیَالَ السَّبُعِ الْعَقُورِ، وَهَدَرَ فَنِیقُ الْبَاطِلِ بَعْدَ کُظُوم، وَتَوَاخَى النَّاسُ عَلَى الْفُجُورِ، وَتَهَاجَرُوا عَلَى الدِّینِ، وَتَحَابُّوا عَلَى الْکَذِبِ، وَتَبَاغَضُوا عَلَى الصَّدْقِ. فَإِذَا کَانَ ذلِکَ کَانَ الْوَلَدُ غَیْظاً وَالْمَطَرُ قَیْظاً وَتفِیضُ اللِّئَامُ فَیْضَاً وَتَغیضُ الْکِرَامُ غَیْضاً، وَکَانَ أَهْلُ ذلِکَ الزَّمَانِ ذِئَاباً، وَسَلاَطِینُهُ سِبَاعاً، وَأَوْسَاطُهُ أُکَّالا، وَفُقَرَاؤُهُ أَمْوَاتاً; وَغَارَ (عَارَ) الصِّدْقُ، وَفَاضَ الْکَذِبُ، وَاسْتُعْمِلَتِ الْمَوَدَّةُ بِاللِّسَانِ، وَتَشَاجَرَ النَّاسُ بِالْقُلُوبِ، وَصَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَالْعَفَافُ عَجَباً، وَلُبِسَ الاِْسْلاَمُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً.

https://lib.eshia.ir/26580/1/97

فرازی از خطبه 108 نهج البلاغه

فَعِنْدَ ذلِکَ أَخَذَ الْبَاطِلُ مَآخِذَهُ، وَ رَکِبَ الْجَهْلُ مَرَاکِبَهُ، وَ عَظُمَتِ الطَّاغِیَةُ، وَ قَلَّتِ الدَّاعِیَةُ، وَصَالَ الدَّهْرُ صِیالَ السَّبُعِ الْعَقُورِ، وَ هَدَرَ فَنِیقُ الْبَاطِلِ بَعْدَ کُظُومٍ، وَ تَوَاخَى النَّاسُ عَلَى الْفُجُورِ، وَ تَهَاجَرُوا عَلَى الدّینِ، وَ تَحَابُّوا عَلَى الْکَذِبِ، وَ تَبَاغَضُوا عَلَى الصّدْقِ. فَإِذَا کَانَ ذلِکَ کانَ الْوَلَدُ غَیْظاً، وَ الْمَطَرُ قَیْظاً، وَ تَفِیضُ اللّئَامُ فَیْضاً، وَ تَغْیِضُ الْکِرَامُ غَیْضَاً، وَ کَانَ أَهْلُ ذلِکَ الزَّمَانِ ذِئَاباً وَ سَلاطِینُهُ سِبَاعاً، وَ أَوْسَاطُهُ أُکَّالًا، وَ فُقَرَاؤُهُ أَمْوَاتاً، وَ غَارَ الصّدْقُ، وَفَاضَ الْکَذِبُ، وَ اسْتُعْمِلَتِ الْمَوَدَّةُ بِاللّسَانِ، وَ تَشَاجَرَ النَّاسُ بِالْقُلُوبِ، وَ صَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَ الْعَفَافُ عَجَباً، وَ لُبِسَ الْإِسْلَامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً.

در این هنگام است که باطل موضع گرفته و جهالت بر مرکبهاى خویش سوار گردیده، طاغوت عظمت یافته و داعیان حق به کمى گراییده‌اند، روزگار بسان درنده خطرناکى حمله ور شده و پس از مدّتها سکوت، باطل ناله سرداده، مردم در شکستن قوانین خدا دست به دست هم داده‌اند و در فاصله گرفتن از دین متّحد شده‌اند، براى دروغ گفتن پیمان دوستى بسته، در راستى دشمنى ورزیده‌اند، در آن هنگام فرزندان به جاى دوستى با پدران دشمنى مى‌کنند و باران گرمى مى‌افزاید؛ لئیمان همه جا را پر مى‌کنند و نیکان بزرگوار کمیاب مى شوند، مردم آن زمان همچون گرگان و رؤساى آنها درندگان، طبقه متوسّط، طعمه و مستمندان مردگان خواهند بود؛ راستى از بین آنان رخت برمى بندد و دروغ فراوان مى‌شود؛ با زبان اظهار دوستى مى‌کنند و با دل دشمنى؛ مردم به گناه افتخار مى‌کنند و از پاکدامنى در شگفتى فرو مى‌روند و اسلام را همچون پوستینى وارونه مى‌پوشند!

نهج البلاغه سید رضی، ترجمه روان حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ص 231

http://lib.eshia.ir/10336/1/231

دوگانه تقلبی تقابل علم و دین

تار و پود علم و ایمان

خاطرات شاگردان شهید هم بیانگر نحوه مواجهه معنوی او با مسائل لاینحل علمی است. خاطراتی که رهبر انقلاب در سخنرانی سال گذشته خود به این صورت به آن اشاره می‌کنند: «دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای، شاگردش می‌گوید که در یک مسئله‌ای ماندیم، تا آخر شب داشتیم کار می‌کردیم ــ در دانشگاه شهید بهشتی ــ به من گفت که بیا برویم؛ بلند شدیم آمدیم از اتاق کار بیرون، آمدیم داخل نمازخانه، ما را برد داخل نمازخانه، شروع کرد نماز خواندن و دعا کردن؛ بعد ناگهان گفت فهمیدم، مشکل حل شد؛ بلند شد رفت آنجا. ببینید، در محیط علمی، محیط کار هسته‌ای، سجده، دعا، نماز! حضور بسیجی معنویّت را با خودش می‌برد در بخش‌های مختلف؛ این خیلی مهم است؛ خیلی مهم است.» (۶)

https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=53282

 

هوش مصنوعی حاصل از یادگیری عمیق می تواند حتی یحتمل هوش یارانه ای ناظر بر شبکه ی عصبی را بدلخواه از کار بیاندازد، موشش را قطع و وصل کند یا هوش مصنوعی است دیگر که از شبکه خارج و واردش می کند و .... برای همین هم باید شرکتهای دانش بنیان ناظر بر مسائل هوش مصنوعی و شبکه های عصبی نیز داشته باشیم و الا حتی در محتویات استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی ایالات متحده نیز در صورت خطای در پاکسازی همولوژیک اینستنتانها حول سواحل مرزی تک قطبیها دچار مشکلات می توان شد و بلکه تصویر جهانی خمینه ای مسئله را هم نتوان دریافت و بلکه پوستینها و حتی حجابها وارونه هم شوند و .... پزشکی هسته ای یحتمل اینجاها بتواند در تشخیصها کمک هم کند! لا اله الا الله اللهم عجل لولیک الفرج و العافِظ و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته

  • ۰۲/۰۴/۱۵
  • سید حمید بنی هاشمی

نظرات (۱۲)

Reversing the Brazil-Nut Effect: Competition between Percolation and CondensationA. P. J. Breu, H.-M. Ensner, C. A. Kruelle, and I. RehbergPhys. Rev. Lett. 90, 014302 – Published 10 January 2003

https://journals.aps.org/prl/abstract/10.1103/PhysRevLett.90.014302

 

https://arxiv.org/abs/1012.4841

https://arxiv.org/abs/0802.0063

https://arxiv.org/abs/cond-mat/0010459

 

https://arxiv.org/search/?query=Taub-

nut&searchtype=all&source=header

 

https://arxiv.org/search/?query=khovanov+knots&searchtype=all&source=header

 

 

The Bohr Atom of Glueballs

https://arxiv.org/abs/hep-ph/0301089

 

https://arxiv.org/search/?query=mary+gaillard&searchtype=all&source=header

 

https://arxiv.org/search/?query=taub+knot&searchtype=all&source=header

 

https://arxiv.org/search/?

query=bhabha&searchtype=title&abstracts=show&order=-

announced_date_first&size=50

 

https://arxiv.org/search/?

query=double+copy&searchtype=title&abstracts=show&order=-

announced_date_first&size=50

 

https://inspirehep.net/authors/985812

 

https://arxiv.org/search/?query=elise+lepage&searchtype=all&source=header

...

https://arxiv.org/search/?

query=denicol+rischke&searchtype=all&source=header

الَّذِینَ قَالُوا لِإِخْوَانِهِمْ وَقَعَدُوا لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُوا ۗ قُلْ فَادْرَءُوا عَنْ أَنفُسِکُمُ الْمَوْتَ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ ‎﴿١٦٨﴾‏ وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ‎﴿١٦٩﴾‏ فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ‎﴿١٧٠﴾ سروه مبارکه آل عمران 

 

نویدشاهد: شهادت عارفانه دانشجوی عاشق ، معلم اسوه و مسئول بسیج مسجد جامع قلهک
شهید میرپیمان خلیل پور بر رهروان طریق حق مبارک.
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
 الذین قالو لاخوانهم و قعودا لواطاعونا ما قتلوا قل فادروا عن نفسکم الموت ان کنتم صادقین ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون بما اتیهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الاخوف علیهم و لا هم یحزنون.
سوره مبارکه آل عمران آیات 168 - 169 - 170
آنانکه گفتند اگر خویشان و برادران ما نیز سخنان ما را شنیده و به جنگ نرفته بودند کشته نمی شدند، ای پیغمبر (ص) به چنین مردم منافق بگو پس شما که برای حفظ حیات دیگران چاره توانید کرد. مرگ را از جان خود دور کنید. اگر راست می گوئید. البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند . بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم  خواهند بود. آنان به فضل و رحمتی که خداوند نصیب آنها گردانیده شادمانند . بشارت و مژده به آن مؤمنانی که هنوز به آنها نپیوسته اند و بعد در پی آنها برای آخرت خواهند شتافت که از مردن هیچ نترسید و از فوت متاع دنیا غم مخورید.
خدایا خداوندا نمیدانم که در این فرصت کم از کجا شروع کنم. و چه بگویم ، تو خود می دانی که من تا به حال چه کرده ام و چه مقدار از کارهایم فقط برای تو بوده ولی اکنون ازتو می خواهم که ایمانیدر وجودم قرار دهی و نیرویی به من عطا کنی تا با گام های استوار در راه تو قدم بردارم و ازتو می خواهم چنان اراده ای به من بدهی وصیت نامه شهید میرپیمان خلیل پور 327 که جز برای تو قدمی بر ندارم . خدایا ازتو می خواهم که تمامی گناهانم را با لطف و کرم خود ببخشی و حال که در راه تو قدم برداشته ام تو نیز دست مرا گرفته و در این مسیر رهنمای من باشی و لحظه ای مرا به خود واگذار مکنی. عزیزان مطالبی که می خواستم تذکر بدهم در رابطه با انگیزه کار من می باشد که خود انتخاب کرده ام و آن جهاد در راه خدا و انجام تکلیف شرعی می باشد که بر همه ما در این برهه از زمان واجب است. ما جهاد در راه خدا و انجام تکلیف شرعی می باشد که بر همه ما در این برهه از زمان واجب است. ما در مقطعی از زمان قرار گرفته ایم که باید به مسائل توجه بیشتری کنیم و کاری نکنیم که خدای ناکرده تاریخ دوباره تکرار شود و همانطور که همه تا بدین جا می دانند که بسیجی ثابت کرده است امام خود را در سخت ترین شرایط حتی یک لحظه هم تنها نخواهد گذاشت و به ندای او که ندای حسین زمان است لبیک گفته است و من هم اگر خدا قبول کند به عنوان یک بسیجی و ادامه دهنده راه شهدا با آگاهی و بینشی عمیق در این راه گام برداشته ام و شرط قبولی در این راه نثار خون در راه حق می باشد و در انتخاب این راه هدفی جز رضای حقتعالی نبوده و تحت تأثیر هیچگونه احساسات و یا گفته های دیگران نبوده است و فقط از شما می خواهم که بدین مسئله توجه کافی را مبذول فرمایید.
از شما می خواهم که نگذارید خون من و هزاران شهید دیگر بسادگی پایمال شود و به عنوان مهمترین و آخرین وصیت از شما می خواهم که امام این حجت زمانه را هیچگاه تنها نگذاشته و به امر او توجه کامل مبذول داشته و با اجرا نکردن فرمایشاتایشان روح من را رنج ندهید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما

https://navideshahed.com/fa/news/467184

 

این سایت شهدای دانشجو را که با برادر فرمانده بسیج مسجد فلهک شهید میرپیمان خلیلپور مصاحبه شده است را هم مشاهده بفرمایید:

http://shohadayedaneshjoo.ir/fa/index.php?

Page=definitionmartyr&UID=1421237&Content=-31797&CUID=142124

0

 

بنده ی حقیر دیشب داشتم جلوی یک پوستری از عکسهای شهدا در مسجد چای می نوشیدم که دوستی به عکسی در بین عکسهای از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین همدانی و شهید مجتبی غیوران و شهید محمد دلیری و ... اشاره کرده و فرمودند این پیمان است. یحتمل او را شخصاً هم می شناخته است از آنجایی که یحتمل از کودکی هم باید به مسجد می آمده و شهید میرپیمان خلیلپور فرمانده بسیج مسجد جامع قلهک را دیده بوده است. بنده از دیگران پرسیدم که آیا همینطوری که ایشان می فرمایند این عکس پیمان است؟ و فرمودند بله، شهید پیمان خلیلپور است.

نکته ای که اینجا نهفته است این است که شما هر چقدر هم که این مقالات زیر و دیگر مقالات ریاضی فیزیک حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی و تفسیر و حدیث و ... را زیر و رو کنید، چنین اشاره ای به شما نخواهد شد که این عکس شهید میرپیمان خلیلپور کدام است حتی اگر جلوی رویتان هم باشد؟! یحتمل یک جورهایی باید سرتان را بالا بگیرید و به اشاره ی همچون عزیزی هم توجه کنید تا متوجه شوید این کدام شهید است. 

https://arxiv.org/abs/2307.07021

https://arxiv.org/abs/1903.08729

https://arxiv.org/abs/gr-qc/0505065

و لذا این سوال مطرح هم می شود که آقایان خانمها اصلا علم هم مگر درش شهادتی دارد؟ بنظر می رسد که علمی که بتواند ختم شود به سربازی امام زمان عجل الله فرجه الشریف حتی اگر از راه شاگردی و دانشجویی و طلبگی باشد که میل می کند به الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه و اجتهاد و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه و امام زمان عجل الله فرجه الشریف. مسئله این نیست که شما فرمول ریاضی یا اثبات قضیه ای که جایزه اش هم مثل حدس تابع زتای ریمان یک میلیون دلار هم می ارزد را حل کنید. موضوع این است که بتوانید منزلت عقل در هندسه ی معرفت دینی را هم آیا تا چه حد به معرفت به امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم نزدیک کنید. و الا یحتمل همینطوری دارید گیج گیجی هم می خورید و خود خبر ندارید! این را یک جورهایی در کتاب همرزمان حسین علیه السلام اشاراتی شده است که بالاخره مگر کشف فرمول ریاضی انقلابی هم داریم! البته مسائل هسته ای یک جورهایی نشان هم داد که گویا چنین چیزهایی هم هست.

ولی خوب حالا بنده ی حقیر بخواهم ببینم که ربط فیزیک حالت چگال ربطش به گرانش آنالوگ هم چیست؟ خوب، صورت مسئله را که نمی خواهیم پاک کنیم! حاسب کتابهایی هم هستند دیگر. کاری نداریم! ولی این که امام حسین علیه السلام با آن همه عظمت نیز چطور شد که حماسه ی کربلا برایش رخ داد و حتی آنطور که در همرزمان حسین علیه السلام هم آمده بعضی از قوم بنی اَوَد برای اینکه منقبتهای خود را نزد حجاج بن یوسف ثقفی هم نشان دهند گفت ما فرزندان خود را علی و حسن و حسین و فاطمه هم نمی نامیم و حتی لعن بر علی و حسن و حسین را هم جزو منقبتهای خود شمرد و گفت زنی از ما نذر کرد اگر حسین علیه السلام به کربلا رود و کشته شود ده شتر قربانی کند و این کار را هم کرد و ...،

١٠ ـ حه : روى هشام [ بن ] الکلبی ، عن أبیه قال : أدرکت بنی أود [٥] وهم یعلمون أبناءهم وحرمهم سب علی بن أبی طالب 7 وفیهم رجل من رهط عبدالله بن إدریس بن هانئ ، فدخل على الحجاج بن یوسف یوما فکلمه بکلام فأغلظ له الحجاج فی الجواب ، فقال له : لاتقل هذا أیها الامیر فلا لقریش ولا لثقیف منقبة یعتدون بها إلا ونحن نعتد بمثلها ، قال له : وما مناقبکم؟ قال : ما ینقص عثمان ولا یذکر بسوء فی نادینا قط قال : هذه منقبة قال : وما رؤی منا خارجی قط قال : ومنقبة قال : وما شهد منامع أبی تراب مشاهده إلا رجل واحد ، فأسقطه ذلک عندنا وأخمله ، فماله عندنا قدرو لاقیمة قال : ومنقبة ، قال : وما أراد منا رجل قط أن یتزوج امرأة إلا سأل عنها هل تحب أبا تراب أو تذکره بخیر فإن قیل إنها تفعل ذلک اجتنبها فلم یتزوجها قال : ومنقبة ، قال : وما ولد فینا ذکر فسمی علیا ولاحسنا ولا حسینا ولا ولدت فینا جاریة فسمیت فاطمة قال : ومنقبة ، قال : ونذرت امرأة مناحین أقبل الحسین إلى العراق إن قتله الله أن تنحر عشر جزر [١] فلما قتل وفت بنذرها قال : ومنقبة ، قال : ودعی رجل منا إلى البراءة من علی ولعنه فقال : نعم وأزیدکم حسنا وحسینا قال : ومنقبة والله ، قال : وقال لنا أمیرالمؤمنین عبدالملک أنتم الشعار دون الدثار وأنتم الانصار بعد الانصار ، قال : ومنقبة ، قال : وما بالکوفة ملاحة إلا ملاحة بنی أود ، فضحک الحجاج قال هشام بن الکلبی : قال لی أبی : فسلبهم الله ملاحتهم ، آخر الحکایة [٢].

http://lib.eshia.ir/71860/46/120

اینجا یحتمل بعضی متحیر هم شوند که پس یادگیری و بلکه معرفت به امام را شیعه ی امام صادق چطور باید بیاموزد؟ و بلکه بنا به کتاب همرزمان حسین علیه السلام خود امام باقر و امام صادق هم از بنی امیه به بنی عباس از یک خلیفه به خلیفه ای دیگر و از یک سلسله به سلسله ای دیگر دنبال می فرمایند همانطوری که حکومت شیعی را هم باید تثبیت بفرمایند و نهایتاً دولة کریمه امام زمان عجل الله فرجه الشریف را نیز از چنگ و حلقوم امامان ظلم و جور هم باید بیرون بکشند و .... و ان الحسین علیه السلام مصباح الهدی و سفینة النجاة لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرچ

قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِیلِ الْأَحْلَامِ بِعَالِمِینَ ‎﴿یوسف: ٤٤﴾‏

بَلْ قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ بَلِ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ شَاعِرٌ فَلْیَأْتِنَا بِآیَةٍ کَمَا أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ ‎﴿الأنبیاء: ٥﴾‏

أَمْ تَأْمُرُهُمْ أَحْلَامُهُم بِهَـٰذَا أَمْ هُمْ قَوْمٌ طَاغُونَ ‎﴿الطور: ٣٢﴾‏

 خواننده قُلدر در تور نیروهای امنیتی | توماج صالحی

https://www.aparat.com/v/szH6L

 

https://macdonaldlaurier.ca/khamenei-regime-thugs-attack-irans-mit-

mariam-memarsadeghi-in-the-tablet/

 

یحتمل جای تعجب نیست که در این مقاله ی مکدونالد- لاوریر، نویسنده بهایی بسیجیان را اراذل و اوباش رژیم خامنه ای معرفی می کند برای اینکه نشان دهد که او است که طرف دموکراسی است و مردم و از جمله دانشجویان دانشگاه شریف مظلوم هم واقع شده اند چرا که حجاب هم نمی خواهند. بی حجابی دموکراسی است؟ اگر زمان شاه، ساواک به دانشگاه شریف- که آن زمان آریامهر می گفتند- حمله می کرد و همه را به زندان ساواک می فرستاد، این دموکراسی بود؟ بهایی ها با جمهوری اسلامی لج هستند چون طرفدار دموکراسی نیست یا اینکه صراحتاً در این مقاله می گوید که می خواهد رژیم را عوض هم کند! و چرا هم می خواهد رژیم را عوض کند؟ چون اسلام را نمی خواهد. و چرا اسلام را هم نمی خواهد؟ چون خودش را بالاتر از اسلام هم می داند و بلکه دموکراسی اش هم این است که رژیمی را می پسندد که مسلمانان را تحت فشار قرار دهد چرا که مثل زمان شاه دوباره برگردد و بهاییها هم بشوند همه کاره و بلکه خامنه ای را هم همراه اراذل و اوباش بسیج اش حتی المقدور بیاندازد توی زندان! و زن زندگی آزادی و .... توصیه هم می کند که آمریکا هم با ایران مذاکرات هسته ای نکند. این را می گوید دموکراسی غیر اسلامی بی حجاب بهایی!

البته مسئله اینجا فقط می ماند استکان نلبکیهای چند جهانی ایالات متحده ای کیهانشناسی و پدیدارشناسی کوهمولوژیک که چطور هم می شود از این قبیل طرق به کل عالم هم استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی ایالات متحده ای هم فرستاد و همه و همه را هم مسلمان کرده. و بلکه نشان داد که بهتر است به تحصیلات اسلامی هم بپردازید و الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه و اجتهاد و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف را دریابید. و نه  بجایش مزدورانی سعی کنید به اسم دموکراسی تربیت کنید که مردم را از اسلام عزیز هم پشیمان کنند و از دین برگردند چرا که بی حجابها و همجنسگراها و لا مذهبها هم چنین می خوهند و ...! اگر جوانانی را دچار توهم کرده و از راه هم بدر کردید، آیا هنر هم کرده اید؟ باید هم با ولی فقیه امام خامنه ای مد ظله العالی مشکل داشته باشید دیگر. با امام خمینی هم مشکل داشته اید و بلکه با امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم مشکل خواهید داشت و هم او هم ان شاء الله نیست و نابودتان خواهد کرد و بلکه معنای واقعی دموکراسی را هم نشانتان خواهد داد و ....! لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج

 فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ ‎﴿آل عمران: ٦١﴾‏

قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِیلِ الْأَحْلَامِ بِعَالِمِینَ ‎﴿یوسف: ٤٤﴾‏

بَلْ قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ بَلِ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ شَاعِرٌ فَلْیَأْتِنَا بِآیَةٍ کَمَا أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ ‎﴿الأنبیاء: ٥﴾‏

أَمْ تَأْمُرُهُمْ أَحْلَامُهُم بِهَـٰذَا أَمْ هُمْ قَوْمٌ طَاغُونَ ‎﴿الطور: ٣٢﴾‏

 مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل، ۱۳۹۲/۰۸/۰۷

 

رهبر انقلاب اسلامی استثنائی بودن روز مباهله را در «شاخص روشنگر بودن» و نقش ممتاز آن در «تمایز جبهه‌ی حق و باطل» می‌دانند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرا رسیدن سالروز واقعه‌ی مباهله، فرازی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را که به تبیین اهمیت این موضوع پرداخته‌اند، منتشر می‌کند. این سخنان در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ بیان شده است:

 

روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد.
نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجه‌ای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد.
هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است.
یعنی نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهی.

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=24337

 

فرازهایی از کتاب همرزمان حسین علیه السلام، ده گفتار از حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای مد ظله العالی در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم علیهم السلام، محرم 1351 ه. ش.  انتشارات انقلاب اسلامی، 1401:

 

بهره گیری امام باقر (علیه السلام) از ضعف امویان و کثرت جمعیت شیعه برای انجام وظایف

... بعضی گمانشان این است که علت اینکه دستگاه خلافت علیه امام باقر (علیه السلام) حساس شد، مسئله ی گسترش علم از ناحیه ی امام باقر (علیه السلام) است. چون امام باقر (علیه السلام) آنجا نشسته بود و میگفت: قال رسول الله (صل الله علیه و آله) کذا، یا روایتی از پدرش و از پدرانش تا پیغمبر (صل الله علیه و آله) نقل میکرد و فتوا میداد، از این جهت دستگاه خلافت حسادتش می آمد و امام باقر (علیه السلام) را از روی حسادت اذیت میکرد. این حرف معروفی است و بنده غلط تر از این حرف، به کم چیزی در زندگی ائمه (علیهم السلام) برخورد کرده ام. بسیار حرف بی مبنا و سبک و اصلاً بی مغزی است. اولاً دستگاه خلافت با علم و درس و تدریس مخالفتی نداشت؛ به دلیل اینکه در همان زمان، علمای بزرگ دیگری مشغول تدریس بودند؛ و به دلیل اینکه در همان زمان، محمد بن شهاب زُهری ها و فقهای دیگری از علمای عامّه و اهل سنت مشغول بیان احکام بودند و همه از پیغمبر نقل میکردند و همه روایت میکردند و همه شاگرد داشتند و فتوا میدادند. این به خودی خود یک چیزی نبود که دستگاه آن را قاچاق فرض کند. و اما اینکه آنها از پیغمبر یک جور نقل کنند، امام باقر (علیه السلام) یک جور دیگر نقل کند، آنها به طریق- به قول ما- اهل سنت نقل کنند و امام باقر (علیه السلام) به طریق شیعه نقل کند، این هم یک مطلبی نبود که دستگاه خلافت را خیلی عصبانی کند؛ چون دستگاه خلافت نه سنی بود، نه شیعه؛ اصلاً مسلمان نبودند. چنین نبود که هشام بن عبدالملک یک سنی متعصبی باشد، ابدا؛ او برایش سنی و شیعه مطرح نبود. البته با شیعه خیلی مخالف بود، اما علت مخالفتش با شیعه این بود ک رهبر شیعه- یعنی امام باقر (علیه السلام)- میخواست چان او را بگیرد؛ چون میدانست که هر کسی دارای این طرز فکر است، هر کسی دور و بر امام باقر (علیه السلام) است و نامش شیعه است، یک مبارز نستوه است ک هر وقتی از دستش برآید، ضربت را بر مغز او وارد خواهد کرد؛ از این جهت با شیعه بد بود. و الا اصل فتوا دادن، اصل حرف زدن، اصل درس گفتن و مطالب علمی را منتشر کردن، از نظر دستگاه خلافت هشام و عبد الملک و دیگران هیچ عیبی محسوب نمیشد؛ آنها علما را تشویق میکردند که بنشینید درس بدهید، چه بکنید، مدارس را برقرار کنید؛ و میکردند. اساساً این همه مطالب خارجی که وارد اسلام شد، از زمان بنی امیّه و بنی عباش شد. این متون یونانی، این متون هندی، این متون فارسی که وارد کتابخانه ی اسلام شد و ترجمه شد، از همان روگار بنی امیه بود. شواهد فراوانی در دست است که اینها مردم را به بحث و جدل ترغیب میکردند، بلکه از خدا میخواستند که مردم مشغول مسائل کلامی و علمی و فقهی شوند و سرشان بند شود، نفهمند که هشام دارد چه کار میکند؛ دلشان میخواست که مردم همیشه در مسجد و مدرسه و مجلس پای منبر این فقها و این علما، از جمله امام باقر (علیه السلام)- اگر امام باقر (علیه السلام) آن کار دیگر را با اینها نداشت- جمع شوند، آنها مدام بگویند، مدام بحث کنند دائماً های و هوی [کنند] و نفهمند که هشام آنجا دارد چه کار میکند. این کار برای آنها ضرری نداشت، خیلی هم خوششان می آمد، از خدا میخواست. پس این که نبود....

صص162- 164

 

دلیل تشکیل ندادن حکومت توسط امام صادق علیه السلام پس از سقوط امویان

... شما ببینید وقتی امیر المومنین (علیه السلام) 25 سال بعد از رحلت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) و افول خورشید نبوت در راس حکومت قرار می گیرد، گذشتگان او، یعنی خلیفه ی سوم و پیش از او خلیفه ی دوم، در ظرف 22 سال آن چنان زمینه را عوض کرده اند که جامعه ی اسلامی نمیتواند علی (علیه السلام) را عوض هضم کند. کسانی از صحابه ی نزدیک پیغمبر (صل الله علیه و آله) پیدا میشوند که به روی علی (علیه السلام) شمشیر میکشند. اختلافات داخلی به وجود می آید و جنگهای خانمان سوز و خانمان برانداز، عالم اسلامرا پرمی کند؛ مثل جنگ جمل و جنگ صفین و جنگ نهروان. اینها بر اثر عدم آمادگی زمینه است. من گمان می کنم علت اینکه امیر المومنین (علیه السلام) میفرمود که اگر اجتماع جمعیت نبود، "لا لقیت حبلها علی غاربها" [نهج البلاغه، شریف الرضی، خطبه ی 3، ص 50]- من باز هم خلافت را قبول نمیکردم- به خاطر همین بود که علی (علیه السلام) میدید موقعیت ناآماده است؛ یعنی در زمان شکوفا شدن نهضت ضد اموی و روی کارآمدن نهضت عباسی و ابومسلم خراسانی و احمد سفاح و ابوجعفر منصور، به حد کمال بود؛ هنوز زمینه آماده نبود.

ص 196- 197

 

همه امامان (علیهم السلام) همرزم امام حسین (علیه السلام)

عرض کردم؛ همرزمان حسین (علیه السلام)، همدلهای حسین (علیه السلام)، پادررکابان پیکار با ظلم، طلاق دهندگان دنیا، زندگی ها، آرامشها، راحتی ها، آسودگی ها، عافیتها، پولها و مقامها- مثل خود علی (علیه السلام)- همه را انداختند در مقابل حقیرها و زبونها و دلیلهای عافیت طلب و دنیاجو؛ فکر را بگزیدند و راه را، از زمان امام سجاد (علیه السلام) این حدیث را نقل کرده اند و این حدیث بعد از امام سجاد (علیه السلام) سرلوحه ی کارهای ائمه ی شیعه بوده: "ا و لا حرّ یدع هذه اللماظة لاهلها" [تحف العقول، ابن شعبه حرانی، ص 391] یک آزادمرد نیست که این آب دهان سگ را جلوی اهلش بیندازد؟ این زندگی تلخ را، این ذلت را، این عافیت طلبی احمقانه و ابلهانه و زبونانه را بیندازد جلوی آنهایی که به همین قناعت میکنند؟ یک آزادمرد نیست؟ امام باقر (علیه السلام) گفت چرا، منم آن آزاد مرد؛ و امام صادق (علیه السلام) گفت منم و موسی بن جعفر گفت منم و ائمه ی شیعه (علیهم السلام) همه ثابت کردند که آنهایند این آزادمردان و شیعیانشان هم دنبال آنهایند. اینها از امام سجاد الهام گرفتند و امام سجاد از عاشورا؛ و امروز خاطره ی عاشورا برای ما گرامی است،اما عمل عاشورا برای ما گرامی نیست و فهم عاشورا برای ما مهم نیست؛ در حالی که کلمه کلمه و قدم به قدم عاشورا برای ما الهام بخش است.

جهاد با نفس، راس همه ی جهادها است؛ منتها اشتباه نشود- همچنان که دلشان میخواهد اشتباه شود- جهاد با نفس، ضد جهاد با دشمن خدا نیست؛ در راه جهاد با دشمن خدا است. با نفس خودت جهاد کن تا نفست دیگر این قدر به زمین نیفتد، بعد آن وقت برو سوی خدا، برو در راه خدا؛ "فَقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ لَا تُکَلَّفُ إِلَّا نَفْسَکَ ۚ وَحَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ" [سوره نساء آیه 84] آیه ی قرآن با تو حرف میزند.

صص 236- 237

 

مشکلی کار امام زمان عجل الله فرجه الشریف و شیعیان را در حقیقت خیلی زیبا صاحب همرزمان حسین علیه السلام شرح می کند که اگر قرار است هم انقلابی عمل شود و خود امام صادق علیه السلام هم قرار است چنین کنند، همانا احتیاج است که شاگرد و دانشجو و طلبه هایی هم تربیت شوند که از مقام توحیدی و تبلیغی قولوا لا اله الا الله تفلحوا شاگرد بتواند هر چه سریعتر و بلکه با شتاب بیشتر هم میل کند به الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه و اجتهاد و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف. و الا که از اول تا آخرش می شود حتی بقصد کتش و کشتار هم توی سر و کله ی هم زدن حتی بین خلفای بنی امیه و بنی عباشی و از آن طرف هم ائمه ی اطهار علیهم السلام آنچنان که انسان 250 ساله کارش می کشد به آیا حتی انسان 1500 ساله و 2000 ساله و ماورای آن و .... یعنی تا وقتی باور و بلکه ایمان و یقین به یوسف زهرا سلام الله علیه و امام زمان عجل الله فرجه الشریف نباشد که حتی طواغیت و فرعون را هم خوابش را بر حسب کتاب الله هم تعبیر میکند و مسلمان هم می شود، مسئله کشدار هم می شود چنانچه علنی هم اعلام می کند بفرمایید خدای حقیقی بپا خیزد! یعنی اینجوری هم شاهد می طلبد دیگر چنانچه باید هم توجه داشت که ستاره ای که جرمش چقدر هم کمتر یا بیشتر از خورشید است دچار چه وقایعی هم یحتمل شود و از جمله کوتوله های سفید و ابرنواخترها و سحابیهای حاصل از آنها و ستاره های نوترونی و سیاه چاله ها و .... و اما دولة کریمه ی انقلابی امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم با ضربه به مغز دشمنان آن حضرت و نابودی آنها هم شروع می شود همانطور که در صلوات بر آن حضرت هم آمده است: 

الصلاة علی امام العصر علیه‌السلام :

اللّهمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وأَهْلِ بَیْتِهِ وَصَلِّ عَلى وَلِیِّ الحَسَنِ وَوَصِیِّهِ وَوارِثِهِ القائِمِ بأَمْرِکَ وَالغائِبِ فِی خَلْقِکَ وَالمُنْتَظِرِ لاِذْنِکَ ، اللّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَقَرِّبْ بُعْدَهُ وَأَنْجِزْ وَعْدَهُ وَأَوْفِ عَهْدَهُ وَاکْشِفْ عَنْ بَأسِهِ حِجابَ الغَیْبَةِ وَأَظْهِرْ بِظُهُورِهِ صَحائِفَ المحْنَةِ ، وَقَدِّمْ أَمامَهُ الرُّعْبَ وَثَبِّتْ بِهِ القَلْبَ وَأَقِمْ بِهِ الحَرْبَ وَأَیِّدْهُ بِجُنْدٍ مِنَ المَلائِکَةِ مُسَوِّمِینَ وَسَلِّطْهُ عَلى أَعْداء دِینِکَ أَجْمَعِینَ ، وَأَلْهِمْهُ أَنْ لایَدَعَ مِنْهُمْ رُکْناً إِلاّ هَدَّهُ وَلا هَاماً إِلاّ قَدَّهُ وَلا کَیْداً إِلاّ رَدَّهُ وَلا فاسِقاً إِلاّ حَدَّهُ وَلا فِرْعَوْنَ إِلاّ أَهْلَکَهُ وَلا سِتْراً إِلاّ هَتَکَهُ وَلا عَلَماً إِلاّ نَکَّسَهُ وَلا سُلْطاناً إِلاّ کَسَبَهُ وَلا رُمْحاً إِلاّ قَصَفَهُ وَلا مِطْرَداً [١] إِلاّ خَرَقَهُ وَلاجُنْداً إِلاّ فَرَّقَهُ وَلا مِنْبَراً إِلاّ أَحْرَقَهُ وَلا سَیْفاً إِلاّ کَسَرَهُ وَلا صَنَماً إِلاّ رَضَّهُ وَلادَماً إِلاّ أَراقَهُ وَلا جَوْراً إِلاّ أَبادَهُ وَلا حِصْناً إِلاّ هَدَمَهُ وَلا باباً إِلاّ رَدَمَهُ وَلا قَصْراً إِلاّ خَرَّبَهُ [٢] وَلا مَسْکَناً إِلاّ فَتَّشَهُ وَلا سَهْلاً إِلاّ أَوْطَأَهُ وَلا جَبَلاً إِلاّ صَعِدَهُ وَلا کَنْزاً إِلاّ أَخْرَجَهُ بِرَحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرَّاحِمِینَ [٣].

السلام علی الاسیر الکربات و قتیل العبرات

السلام على القتیل المظلوم، السلام على أخیه المسموم، السلام على علی الکبیر السلام على الرضیع الصغیر، السلام على الأبدان السلیبة، السلام على العترة الغریبة، السلام على الأئمة السادات، السلام على المجدلین فی الفلوات، السلام على النازحین عن الأوطان، السلام على المدفونین بلا أکفان، السلام على الرؤوس المفرقة عن الأبدان، السلام على المحتسب الصابر، السلام على المظلوم بلا ناصر السلام على ساکن التربة الزاکیة، السلام على صاحب القبة السامیة.

السلام على من طهره الجلیل، السلام على من افتخر به جبرئیل، السلام على من ناغاه فی المهد میکائیل، السلام على من نکث ذمته وذمة حرمه، السلام على من انتهکت حرمة الاسلام فی إراقة دمه، السلام على المغسل بدم الجراح، السلام على المجرع بکاسات مرارات الرماح، السلام على المستضام المستباح السلام على المهجور فی الورى، السلام على المنفرد بالعراء، السلام على من تولى دفنه أهل القرى، السلام على المقطوع الوتین، السلام على المحامی بلا معین السلام على الشیب الخضیب، السلام على الخد التریب السلام على البدن السلیب السلام على المقروع بالقضیب، السلام على الودج المقطوع، السلام على الرأس المرفوع، السلام على الشلو الموضوع، السلام علیک ورحمة الله وبرکاته.

لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه

 فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ ‎﴿آل عمران: ٦١﴾‏

 

[فصل حوار بین الرضا ع و المأمون فی المباهلة]

(فصل)

وَ حَدَّثَنِی الشَّیْخُ أَدَامَ اللَّهُ عِزَّهُ أَیْضاً قَالَ: قَالَ الْمَأْمُونُ یَوْماً لِلرِّضَا ع أَخْبِرْنِی بِأَکْبَرِ فَضِیلَةٍ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع یَدُلُّ عَلَیْهَا الْقُرْآنُ قَالَ فَقَالَ لَهُ الرِّضَا ع فَضِیلَتُهُ فِی الْمُبَاهَلَةِ قَالَ اللَّهُ جَلَّ جَلَالُهُ‌ فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکاذِبِینَ‌[1] فَدَعَا رَسُولُ اللَّهِ ص الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ ع فَکَانَا ابْنَیْهِ وَ دَعَا فَاطِمَةَ ع فَکَانَتْ فِی هَذَا الْمَوْضِعِ نِسَاءَهُ وَ دَعَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع فَکَانَ نَفْسَهُ بِحُکْمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ لَیْسَ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ أَجَلَّ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ أَفْضَلَ فَوَجَبَ أَنْ لَا یَکُونَ أَحَدٌ أَفْضَلَ مِنْ نَفْسِ رَسُولِ اللَّهِ ص بِحُکْمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ فَقَالَ لَهُ الْمَأْمُونُ أَ لَیْسَ قَدْ ذَکَرَ اللَّهُ الْأَبْنَاءَ بِلَفْظِ الْجَمْعِ وَ إِنَّمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ ص ابْنَیْهِ خَاصَّةً وَ ذَکَرَ النِّسَاءَ بِلَفْظِ الْجَمْعِ وَ إِنَّمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ ص ابْنَتَهُ وَحْدَهَا فَلِمَ لَا جَازَ أَنْ یَذْکُرَ الدُّعَاءَ لِمَنْ هُوَ نَفْسُهُ وَ یَکُونَ الْمُرَادُ نَفْسَهُ فِی الْحَقِیقَةِ دُونَ غَیْرِهِ فَلَا یَکُونُ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع مَا ذَکَرْتَ مِنَ الْفَضْلِ قَالَ فَقَالَ لَهُ الرِّضَا ع لَیْسَ بِصَحِیحٍ مَا ذَکَرْتَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ وَ ذَلِکَ أَنَّ الدَّاعِیَ إِنَّمَا یَکُونُ دَاعِیاً لِغَیْرِهِ کَمَا یَکُونُ الْآمِرُ آمِراً لِغَیْرِهِ وَ لَا یَصِحُّ أَنْ یَکُونَ دَاعِیاً لِنَفْسِهِ فِی الْحَقِیقَةِ کَمَا لَا یَکُونُ آمِراً لَهَا فِی الْحَقِیقَةِ وَ إِذَا لَمْ یَدْعُ رَسُولُ اللَّهِ ص رَجُلًا فِی الْمُبَاهَلَةِ إِلَّا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع فَقَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ نَفْسُهُ الَّتِی عَنَاهَا اللَّهُ تَعَالَى فِی کِتَابِهِ وَ جَعَلَ حُکْمَهُ ذَلِکَ فِی تَنْزِیلِهِ قَالَ فَقَالَ الْمَأْمُونُ إِذَا وَرَدَ الْجَوَابُ سَقَطَ السُّؤَالُ.

الفصول المختارة، شیخ مفید، ص 38

http://lib.eshia.ir/15089/1/38

بحار الانوار، علامه محمد باقر مجلسی، جلد 49، ص 188- 189

http://lib.eshia.ir/71860/49/188

 

بیانات در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ۱۴۰۲/۰۴/۲۱...

خب، با یک‌ چنین شرایطی، با یک‌ چنین وضعیّتی که در دست دشمن شمشیرهای آخته‌ی(۱۷) برّانِ خون‌ریز وجود دارد، ما چه ‌کار میخواهیم بکنیم؟ تبلیغ، اینجا اهمّیّتِ مضاعف پیدا میکند. امروز، هم سخت‌افزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، پیشرفت پیدا کرده که اشاره کردم، هم نرم‌افزارها؛ شیوه‌های باورپذیر کردن پیام را ــ چیز‌هایی که در گذشته، هیچ کس بلد نبود ــ  با پشتیبانی علمیِ روانشناسی و امثال اینها رایج کردند؛ اینها ابزارهای نرم‌افزاری است، اینها خیلی مهم است. جوری حرف میزند، جوری فیلم درست میکند، جوری صحنه‌سازی میکند، جوری در روزنامه تیتر میزند که کسی که ملاحظه میکند، تردید نمیکند که این درست است؛ در حالی ‌که صد درصد غلط است. ما امروز با اینها مواجهیم. اگر از این چیزها غفلت کردیم، اگر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست؛ نمیگویم محال است امّا به‌آسانی ممکن [نیست] و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. اگر لاسمح‌الله(۱۸) استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛(۱۹) قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود. می‌بینید که در غرب شده؛ در غرب همین‌طور قدم به قدم دارند پیش میروند. آدم دوست ندارد تعبیرات رایج اینها را تکرار بکند، یعنی واقعاً شأن حرف زدن انسان و زبان انسان بالاتر از این است که اینها را تکرار کند؛ امّا هست دیگر. اگر تبلیغ را دستِ‌کم بگیریم، اینها دامن جامعه‌ی ما را خواهد گرفت.

...

برادران عزیز، خواهران عزیز! نکته‌ی سوّم این است که در تبلیغ، روحیه‌ی جهادی لازم است. اگر در همه‌ی کارها روحیه‌ی جهادی باشد، کار، پیشرفتِ مضاعف میکند امّا اینجا تبلیغ بدون روحیه‌ی جهادی، روح لازم را ندارد. اگر روحیه‌ی جهادی نباشد، اوّلاً انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند، [ثانیاً] گاهی در رفتار غلط عمل میکند. وقتی که حالت جهادی باشد، نه، غالباً درست میبیند و همیشه خوب عمل میکند و پیش میرود. البتّه روحیه‌ی جهادی که عرض میکنیم، معنایش این نیست که توانایی‌های معرفتی و اخلاقی و مانند اینها لازم نیست؛ چرا، آنها به جای خودش واجب است امّا روحیه‌ی جهادی هم لازم است. این روحیه‌ی جهادی با توجّه به این آیه‌ی شریفه است: وَ لا یَطَؤُنَ مَوطِئاً یَغیظُ الکُفّارَ وَ لا یَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلاً اِلّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِح؛(۲۴) آن کاری که غیظ کفّار را برانگیزد، عمل صالح است. «یَنالونَ مِنه» یعنی ضربه زدن؛ «نالَ» به دو معنا استفاده میشود، امّا وقتی با «مِن» باشد، لا یَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلا، معنایش این است که ضربه‌ای به او نمیزند، اِلّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِح، [مگر اینکه برای او] عمل صالح مینویسند؛ خب، این بهترین جهاد است دیگر.  روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است. در حاشیه نشستن و گاهی مثلاً یک اشاره‌ای کردن، یک نصیحتی کردن، یک پیامی دادن، مثل روحانیّت مسیحی، کافی نیست. حالا البتّه روحانیّت مسیحی چند جور هستند؛ بعضی‌شان در کلیساها محبوس بودند، [یعنی] خودشان را محبوس کردند، بعضی بعکس، پیش‌قراول استعمار شدند. در آمریکای لاتین و در آفریقا و مانند اینها قبل از اینکه استعمارگرها پا بگذارند و نیروهای نظامی بروند جلو، کشیش‌ها رفتند، مردم را‌ آماده کردند برای اینکه آنها بیایند پدرشان را دربیاورند؛ بعضی‌شان هم این‌جوری وارد شدند. امّا خب روحانیّت اسلام باید وسط میدان جهاد لِلّه و بالله و فی‌الله قرار بگیرد و مأیوس هم نشود. وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمین‌شده است. این هم یک نکته.

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=53333#_ftnref24

 

از قول حضرت ولی فقیه مد ظله العالی هم بوده که بنده ی حقیر در کتابی دیدم که شهادت نیز یک هنری هم می خواهد که مثل روغن ریخته ای است که به مسجد وقف شود. یعنی شما حساب بفرمایید که همه ی مردم، همه ی انسانها و بلکه حیوانها هم می میرند:

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ ‎﴿آل عمران: ١٨٥﴾‏

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوکُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ ‎﴿الأنبیاء: ٣٥﴾‏

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ ‎﴿العنکبوت: ٥٧﴾‏

ولی همه شهید نمی شوند و به همه شهید نمی گویند. و لذا می فرمایند جهاد هم به معنای مبارزه با دشمن یک معنایی دارد که خیلی هم نمی توان آنرا عام اش کرد از آن حالات خاصی که دارد و مثلاً گفت که کسب روزی و سر کار رفتن حتی از خانه ی خود هم که باشد هم همان جهاد فی سیبل الله است!

مسئله اینجا این است که یک چیزهایی اول کار که انجام شوند، ناشناخته اند و طراحی و خط تولید و ساختشان حتی باید یکی یکی هم دست ساز پیش بروند تا بعدها که همه چیزش یاد گرفته شد و خط تولیدش هم معلوم شد، هوش مصنوعی هم یحتمل از اول تا آخرش را بتواند انجام دهد. و اما وقتی مسئله شد هوش مصنوعی، دیگر مسئله ی ما جهاد نیست. مثلاً بعضی یحتمل اشکال کنند که مسئله ی مباهله در زمان پیغمبر اکرم محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم یک مسئله ی علمی بوده است که آن حضرت عملاً ترجیح داده اند خود وارد میدان هم شوند و حسنین و حضرت زهرا و امیر المومنین علیهم السلام را هم با خود بهمراه برده بوده اند. ولی بعدها که دیگر در زمان حضرت امام علی امیر المومنین و دیگر ائمه ی معصومین و حتی مثلاً در صحنه ی کربلا که مسئله ی مباهله مطرح هم نبوده است و بلکه امروز هم که دیگر مطرح نیست! آیا واقعاً هم چنین نیست؟! آیا حضرت یوسف زهرا صلوات الله علیهم دیگر با فراعنه ای هم مواجه نیست که از جمله هم منجر به گشوده شدن دریا و عبور حضرت موسی علی نبینا علیه السلام و غرق شدن آن فرعون هم شد؟ آیا غیر از این هم هست که ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة؟ آیا غیر از این هم هست که آن حضرت در مکه خواهد فرمود که یا اهل العالم ان جدی الحسین قتل عطشانا؟!

عرض بنده ی حقیر این است که آن جبری را که بتوان ماتریسی به ابررایانه ها هم داد و مسئله را تبدیلش هم کرد به هوش مصنوعی صرف از کجا می آید که فرض بفرمایید متناظر استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی ایالات متحده ای هم باشد. این را دیگر امروزه یحتمل نفرمایند که یک جبری است که عبدالملک بن مروان و یزید بن معاویه هم ابداعش کرده بوده اند و بلکه در دانشگاه ها هم تدریس شوند و هر چه پیشرفت هم کنیم هوش مصنوعی اش قویتر هم می شود. و لذا مسئله یحتمل از زبانهایی که رایانه ای است مثل C, C^++, Fortan, Pascal, ... که لازمه اش سیستم عامل خاص هر کامپیوتری هم هست مدتها است که گذشته است و وارد مبانی جدیدی هم شده اند که زبان اینترنتی مستقل از سیستم عاملهای گوناگون هر رایانه ای مثل ویندوز، یونیکس، MacOS اپل، ... هم هست. یکی از این زبانها که معروف است را می فرمایند جاوا است که 1995 هم ابداع شده و بنده داشتم راجع به مخترعش هم می خواندم. ویکیپدیا می فرمود که چون بر علیه ازدواج همجنسگرایان در کالیفرنیا هم اقداماتی کرده بوده است از این قبیل که آیا 1000 الی 2000 دلار به جناح مخالفشان کمک کرده بوده، مجبور می شود از ریاست شرکت موزیلا هم برکنار کند خودش را و بلکه برکنارش هم می کنند! هوش مصنوعی شاید پیشرفت کرده ولی اخلاق کجا رفته؟!

حالا شما متصور شوید که مبلغان اسلامی بخواهند بروند آمریکا فقط حجاب اسلامی را هم تبلیغ کنند؛ آیا جهادی که لازمه ی چنین تبلیغاتی است هم کدام است که وقتی حتی چنین چیزی را مطرح هم می کنید به ریشتان نخندند! ولی نکته اینجا این است که جبهه ی مقابل می بینید بی رحمانه هم تبلیغ می کند که نه تنها روسریها را بردارند و بلکه لخت و عوری را هم بی شرمانه تبلیغ می کند و بعضی از خدا بی خبران هم بدنبالشان راه می افتند و حرفشان را گوش می دهند و خود را خیلی هم مسلمان جا می زنند و بلکه می فرمایند سید جمال الدین اسد ابادی هم گفته است که مسلمانی را اروپا دیدم ولی مسلمان ندیدم، ولی در کشورهای اسلامی هم مسلمان می بینید و اما آیا چقدر هم از مسلمانی خبری باشد! این نشد، مسئله را درست درک نکرده ای، جهاد تبلیغاتی را نفهمیده ای!

مثل این است که بفرمایید که حالا زمین هم هست که حول خورشید می چرخد، ولی خوب حالا یک چرخشهایی هم حول خودش دارد و بلکه ماه هم که یقیناً حولش می چرخد آنچنان که شب و روز و ماه و سال را هم داریم دیگر. و اما اگر زوایایی کروی را که بین  اینها و بین کره ی سماوی هم متغیرند را آیا ما بتوانیم یک اپسیلن خیلی کوچکی هم تغییرشان دهیم؛ آیا در کل متغیرهای منظومه ی شمسی و کیهانشناسی و بلکه ماتریسهای متناظر استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی ایالات متحده ای و کوهمولوژیهای متناظرشان هم چه تغییراتی رخ خواهند داد؟ و ماتریسهای جبری قضایا را همه و همه را هم دربیاوریم و به رایانه ها بدهیم. اخلاق دیگر اینجا معنا ندارد. و بلکه هم جبر را می توان متناظر با بد اخلاقیها و لامذهبیهای زمانه نیز تنظیم کرده و حتی سررشته ی مسائل را هم در دست گرفت که در کدام استکان نلبکی توپولوژیک هم بیش از حد چای ریخته ایم و در کدامها هم دهان همه خشک شده است و یک چکه چای هم میل نکرده اند؟! حتی یحتمل یک جاهایی که از دهان  همه دارد از خشکی آتش هم بیرون می زند را یحتمل بتوان آنقدر چای ریخت که دهانشان خوش طعم هم شود و .... غیر از این است؟! و حالا فرض هم بفرمایید که جناب قهوهچی هم هوش مصنوعی و روبات نیز هست. تازه باید شاگردان المپیادی رایانه و هوش مصنوعی و ... را هم فرستاد اروپا و آمریکا که فوت و فن کار را هم یاد بگیرند و حالا آیا برگردند ایران یا اصلا یحتمل هم آنجا استاد دانشگاه شده و دیگر هم برنگردند!

این را می فرماید جبر است و بالواقع هم وقتی در مسائل کیهانشناسی و ریاضی فیزیک و کوهمولوژی و هندسه دیفرانسیل و امثالهم وارد می شویم می بینیم چقدر هم جبر در کار است. و اما در کتاب همرزمان حسین علیه السلام حضرت ولی فقیه مد ظله العالی از قول حافظ هم می فرمایند که 

رضا به داده بده و از جبین گره بگشا،

که بر من و تو در اختیار نگشودند

یعنی واقعاً هم یک جهلی هست که می گوید این کارها جبری و بلکه زوری هم هست و کار من و تو هم نیست و حتی فکرش را هم نکن ولی آنگاه خودش هر چه خواست هم دیکتاتوری و استبداد و استعمار و استثمار و استحمار را رواج داده و جایز می داند چرا که عبدالملک مروان و یزید هم هست دیگر. و مثلاً معبد جهنی را که از قضا و قدر هم گفته بوده را زندان و اذیت کرده و کشتند و ....

مسئله ولی این هم هست که چرا باید تبلیغات جناح لیبرال دموکرات تا حدی هم برسد که بتواند بی حجابی را تا جایی برساند که اینطور با بی حیایی و بی بند و باری هم در کوچه و خیابانها مشهود باشد؟ آیا اینها فقط با اسلام هم دشمنند یا بلکه یحتمل با مومنین و مومنات شوخی شان هم گرفته است و کالفراش المبثوث ملخ وار و پروانه وار و حتی قلاده ی سگ بدست به پرواز در کوچه و خیابان هم درآمده اند؟! یک وقت می فرمودند: خواهرم رنگ به رنگ آمده ای؛ این کجا و آن کجا؟ ای زن به تو از قاطمه اینگونه خطاب است، زیبنده ترین زینت زن حفظ حجاب است. لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِیلِ الْأَحْلَامِ بِعَالِمِینَ ‎﴿یوسف: ٤٤﴾‏

بَلْ قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ بَلِ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ شَاعِرٌ فَلْیَأْتِنَا بِآیَةٍ کَمَا أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ ‎﴿الأنبیاء: ٥﴾‏

أَمْ تَأْمُرُهُمْ أَحْلَامُهُم بِهَـٰذَا أَمْ هُمْ قَوْمٌ طَاغُونَ ‎﴿الطور: ٣٢﴾‏

وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ فَیُضِلُّ اللَّهُ مَن یَشَاءُ وَیَهْدِی مَن یَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ‎﴿ابراهیم: ٤﴾‏

فَإِنَّمَا یَسَّرْنَاهُ بِلِسَانِکَ لِتُبَشِّرَ بِهِ الْمُتَّقِینَ وَتُنذِرَ بِهِ قَوْمًا لُّدًّا ‎﴿مریم: ٩٧﴾‏

 دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب، ۱۴۰۲/۰۴/۲۱

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علاوه بر گسترش سخت‌افزاری تبلیغات در غرب، پیشرفت در شیوه‌های باورپذیر کردن پیام را از جمله واقعیات امروز خواندند و افزودند: غربی‌ها با استفاده از علوم مختلف از جمله روانشناسی، پیام‌های صد در صد دروغ را به‌عنوان حرف درست، در ذهن مخاطبان جا می‌اندازند.

...

 امروز تقابل بین دو جبهه است. این دو جبهه را بشناسیم، بعد تشخیص خواهیم داد که آن پدیده‌ای که در مواجهه‌ی با ما قد علم کرده این خودش مستقل است یا وابسته‌ی به آن جبهه‌ی مقابل است. این دو جبهه کدامند؟ یک جبهه، جبهه‌ی نظام اسلامی است. یک جبهه، یک جبهه‌ی دروغگویی است که خودش را لیبرال دموکراسی نامگذاری کرده. در حالی که نه لیبرال است نه دموکرات.

اگر شما لیبرال هستید چرا استعمار کردید. استعمار سنتی قدیم و استعمار جدید و استعمار فراجدید، فرانو. شما چطور لیبرالی هستید، چطور آزادی‌خواهی هستید، چطور آزاداندیشی هستید که یک ملت چند میلیونی مثل هند را مثلاً سالهای متمادی بیش از صد سال استعمار میکنید در تصرف خودتان نگه میدارید. همه‌ی دارایی‌هایش را از آن میکشید بیرون تبدیلش میکنید به یک ملت فقیر. شما لیبرالید، این لیبرالیسم است؟

یا فرانسوی‌ها در الجزایر بیش از صد سال جنایت کردند، آدم کشتند. شاید دهها هزار کشته در طول چند سال. دموکرات هم نیستند دروغ میگویند. برای خاطر اینکه حکومتهایی را تحمیل میکنند در یک جاهایی. طرفدار دموکراسی نیستند با دموکراسی‌ای که در خدمت آنها نباشد صددرصد مخالفند.

خوی آن کسی که در الجزایر و در هند آن کارها را کرده همان خوی آن روز است. امروز هم اینها حاضرند یک ملّتی مثل ملّت بیچاره‌ی بی‌پناه اوکراین را بیندازند جلو برای اینکه جیب کمپانی‌های اسلحه‌سازی آمریکا پر بشود. او بجنگند، او کشته بشود برای اینکه سلاح فروش برود. جیب کمپانی‌های سلاح پر بشود.

یک دولتی مثل آمریکا نفت سوریه را راحت جلوی چشم همه دارد می‌دزدد. اینها همان‌هایند فرقی نکردند. خب این یک جبهه است. در مقابلش هم یک نظامی است که به اتکای به اسلام با الهام از اسلام با استکبار، با استعمار، با دخالت در منافع ملت‌های گوناگون مخالف است. حالا این دو در مقابل هم قرار دارند.

مبارزه، مبارزه‌ی تمدنی و جهانی است. بدانیم با کی مواجهیم. البته امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است.
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=53327

 

یک مسئله ی ریاضی فیزیکی داریم در اینکه آیا وقتی ابرهایی باید بارور شوند، چقدر انرژی (خورشیدی) هم احتیاج داریم تا بتوان ایجاد این ابرها را کرد و آنقدر هم حرکت کنند که به کوه و دشتهای مورد دلخواه هم رسیده و شروع به باریدن کنند. اینجا یک بحثی یحتمل دربگیرد که روغن ریخته را که درست نیست به مسجد وقفش کرد، ولی نکته ی اساسی همین هم هست که آیا چقدر مسئله جبر است که حتی سرنخهایش هم در دست استکبار است اینجا، و چقدر هم بندگان خدا و از جمله امام مستضعفین و امام مسلمین نیز باید سر رشته دار اموری که منجر به حکمت الهی هم می شوند در دستش باشد. آیا اینها صرفاً خوابهای پریشانی است همچون آنچه ساحران در مورد خواب فرعون گفتند که از دیدگاه علمی هم دارای ارزشی نمی باشند، یا اینکه واقعاً هم آن انرژی خورشیدی لازم را تحت کنترل صحیح در جهت منزلت عقل در هندسه ی معرفت دینی هم درآوردن احتیاج به زبانها و السنه ای هم دارد که از جمله نیز هوش مصنوعی را نیز باید برایش بکار بست و تحت سلطه اش درآورد. و هر چند هم که همین زبانها و السنه و بلکه علوم ریاضی فیزیکی می توانند برای رسیدن به حکمت الهی می توانند متغیر بوده و از زبانی به زبانی بهتر هم تغییر شکل دهند. نکته ای که تقیه هم بکنار، در مورد حضرت یوسف زهرا علیهم السلام نهفته است این است که همچون دیگر ائمه و حتی خود حضرت یوسف علی نبینا علیه السلام ممکن است اشکال شود همانطوری که حضرت ولی فقیه قبل از انقلاب هم در کتاب و سخنرانیهای محرمشان در همرزمان حسین علیه السلام فرموده اند که آیا امامان ما علمای درباری هم بودند یا امامانی هم بودند مجاهد و مبارز که همه شهید هم شدند؟ در مورد حضرت یوسف علیه السلام یحتمل این ابهام برای بعضی هنوز باقی می ماند که خوب ایشان که در دستگاه فرعون هم عزیز مصر شد و تحت فرعونیت او بود که کارهایش را سر و سامان هم می داد. موضوع دیگر این است که آیا فرعون هم بدو ایمان نیاورد آنچنان که کارهای کشورش را بدو سپرد؟ یحتمل هنوز توحید اسلامی به حدی هم نرسیده بوده است که بخواهد یا بتواند فرعون را هم سرنگون کند! ولی آیا حضرت یوسف علی نبینا علیه السلام صرفاً یک آخوند درباری فرعون هم بوده کمابیش همچون دیگر ساحران فرعون یا توانسته است از جمله توحید و نبوت را هم برای فرعون به اثبات برساند؟! البته یحتمل دیگر فرعون او را "Hey Jo" خطاب نمی کرده است بلکه مثلاً می گفته آقا یوزارسیف چطوری؟! بگذریم. یحتمل برای اینکه خیلی هم از مسائل استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی ایالات متحده ای دور نشویم به معادلات وفا- ویتن، ... هم در این مقاله ها یک نگاهی بیاندازید: 

https://arxiv.org/abs/2307.02964

https://arxiv.org/abs/2307.03655

https://arxiv.org/abs/2307.04934

لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج

وَأَنِ اعْبُدُونِی ۚ هَٰذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ ‎﴿یس: ٦١﴾

 

نماهنگ | پیروان ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)، ۱۴۰۲/۰۴/۱۷

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «آدمِ دارای ولایت این است؛ ولیّ را بشناسد، فکر ولیّ را بداند، با ولیّ همفکر بشود، عمل ولیّ را بشناسد، با ولیّ هم عمل بشود، دنبال او راه بیفتد، خودش را فکراً و عملاً پیوسته با ولیّ کند، این با ولایت است.
کدام حاضرید دست بلند کنید بگویید من دارای ولایتم، مرد و مردانه؟ و کدام حاضریم مرد و مردانه، اعتراف کنیم که ولایت کامل نداشتیم؟ ولایت را منحصر کردیم فقط در اینکه در دلمان مهر علی‌بن‌ابی‌طالب است و یک قطره اشک هم برای امیر المؤمنین می‌ریزیم، ولو اینکه عمل‌مان ضد عمل علی‌ست، فکر و اندیشه‌مان ضد فکر و اندیشه علی‌ست. ما اسم این را گذاشتیم ولایت؟ برای خودمان یک افسانه‌ای، یک اسطوره‌ای، یک خرافه‌ای درست کردیم و دل خودمان را به آن خوش کردیم، خودمان را دانستیم از جمله مَوالی علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام و دارای ولایت! و خوشحال که  تمام آنچه برای موالی علی‌بن‌ابی‌طالب هست، برای خودمان آنها را مسلّم و قطعی می‌دانیم! این خیلی جفاست. این خیلی ظلم است به حق علی‌بن‌ابی‌طالب. این خیلی ظلم است به حق اسلام. چون ولایت برای اسلام است و این خیلی ظلم است در حق این اصل بزرگ، اصل ولایت. حاضر هم نیستیم ولایت را بفهمیم.»
رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت ایام عید غدیر نماهنگ «پیروان ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)» را منتشر میکند.

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=53318

 

اول کتاب گرانش، میزنر، ثورن، ویلر، یک عکسی هست از سحابی خرچنگ (NGC 1952) که می فرمایند از بقایای یک ابرنواختری است که چینیها در حولای سال 1054 گزارش کرده اند. و یک جورهایی هم بر حسب تحقیقات 1934 والتر باده و پیتر زویکی اینها مربوط می شود به ستاره های نوترونی و پولسارها که از انفجارهای ابرنواخترها ایجاد می شوند. بعد در خود کتاب، در باکس 24.1 بیشتر هم راجع به کوتوله های سفید و ستاره های نوترونی و ستاره های ابرجرمدار و سیاه چاله ها و تاریخهایی مربوط بدانها .... توضیح می دهد. بنده همینطوری که داشتم این را می خواندم رسیدم به جیمز چدویک و کشف نوترون که برایش جایزه ی نوبل هم دریافت کرده است و خواستم بیشتر راجع به او در ویکیپیدیا هم بدانم. یک مرتبه متوجه می شوید که از وسط تیوب آلوی و راپورت ماود و حتی پروژه ی منهتن جنگ جهانی دوم و بمب اتم سر درآورده اید!

خوب، حالا این یحتمل بعضی اشکال بفرمایند که چه ربطی به ولایت دارد؟! چه ربطی دارد که امامت را بشناسی و با او همفکر و هم عمل بشوی و بدنبال او راه بیافتی؟ یحتمل بعضی اشکال کنند که مسئله اصلا مربوط به اسلام و کفر هم نیست اینجا که، و بلکه مسئله ای است علمی و ریاضی فیزیکی گرانشی و اخترشناسی و ...؟! نکته اینجا این است که آیا حکمت الهی پشت همه ی این قاضایا نیست که وقتی در نظر گرفته نشوند، آنگاه بجای اینکه صراط مستقیم عبادت خدا هم در نظر گرفته شود؛ بجایش عبادت غیر خدا هم وارد می شود و ....

این مسئله در آموزش و پرورش و بلکه آموزش عالی خیلی هم اهمیت دارد که آنجایی که باید جلوی شیطنت شاگردان گرفته شود و از آنها شاگردانی هم تعلیم و تربیت شوند که حتی المقدور مایلند بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه و اجتهاد و حضرات آیات عظام تقلید و حضرت ولی فقیه و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم میل کنند؛ اگر چنین نشود، یحتمل هم ممکن است فجایعی رفته رفته رخ دهد که همین شیطانهای کوچک و بزرگ را نه تنها نتوان جلویشان را گرفت و بلکه خود را همه کاره ی عالم هم فرض بفرمایند و .... و لذا خطاب به بنی آدم هم می فرماید: ۞ أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ ۖ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ ‎﴿٦٠﴾ مسئله این است که بتوان از حکمت الهی به علم رسید و الا که اگر غیر از این باشد، الی ما شاء الله از علمی هم که منشائهای غیر الهی دارند بشر عقب می ماند و در بیراهه ها چقدر هم گمراه شود و .... به هر حال حکمت الهی را حکمفرما کردن یک حسابی هم می تواند داشته باشد که بعضی یحتمل اشکال کنند که غیر ممکن است بدون اینکه ولایت پیغمبر و امامت را هم بشناسی و بلکه همفکر و هم عمل او حاضر هم باشی که همراهش آیا حتی المقدور چقدر هم بسمت تعالی و عرش اعلی نیز تا نزد خدا هم صعود کنی و عبادات خدا و پیغمبر و امامت را هم دریابی کانه به زیارت امام حسین علیه السلام در کربلا در روز عاشورا هم رفته ای و ....! این کارهایی که ما می کنیم بیشتر شبیه این است که یک ناتویی را بخواهیم بیابیم که کارهایمان را همه را راه بیاندازد! لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج

بسمه تعالی

https://arxiv.org/abs/2307.03068

https://arxiv.org/abs/2307.02452

https://arxiv.org/abs/2305.19438

https://arxiv.org/abs/2305.01012

https://arxiv.org/abs/2305.16177

https://arxiv.org/abs/2305.01009

https://arxiv.org/abs/2306.09422

https://arxiv.org/abs/2307.01753

یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ ۚ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ ‎﴿١﴾‏ یَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ کُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُکَارَىٰ وَمَا هُم بِسُکَارَىٰ وَلَٰکِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِیدٌ ‎﴿الحج: ٢﴾‏

حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِکُمْ فِسْقٌ ۗ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ‎﴿المائده: ٣﴾‏ 

یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ ‎﴿المائدة: ٦٧﴾

إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ ‎﴿المائدة: ٥٥﴾‏

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیر المومنین علی بن ابیطالب علیه السلام

 

تحلیل پیام حج رهبر انقلاب؛ 1402/04/06«وحدت» علیه «مهندسی تفرقه»

 رهبر انقلاب در پیام حج ضمن اشاره به وقایع و وضعیت یک قرن قبل غرب آسیا، وضعیت امروز منطقه را ناشی از مهندسی تلخ آن روز دانستند که توسط دولت‌های غربی بر منطقه تحمیل شد. ایشان ضمن اشاره به آن تجربه تلخ تاریخی، وضعیت امروز دنیا و نظم جهانی را در حال تغییر دانسته و مسلمانان را دعوت به وحدت و همبستگی کردند تا جهان اسلام بتواند سهمی در خور شأن و جایگاه خود از دنیای فردا داشته باشد.
رسانه KHAMENEI.IR به همین دلیل به گفت‌وگو با آقای دکتر ابراهیم متقی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران پرداخته است.

https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=53223

یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ ۚ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ ‎﴿١﴾‏ یَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ کُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُکَارَىٰ وَمَا هُم بِسُکَارَىٰ وَلَٰکِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِیدٌ ‎﴿الحج: ٢﴾‏

 

قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: ﴿مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ، فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ، وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ، وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا﴾؛ وَ لَمَّا رَأَیْتَ أَنْ قَتَلْتَ النَّاکِثِینَ، وَ الْقَاسِطِینَ وَ الْمَارِقِینَ، وَ صَدَقَکَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَعْدَهُ، فَأَوْفَیْتَ بِعَهْدِهِ، قُلْتَ: أَمَا آنَ أَنْ تُخْضَبَ هَذِهِ، مِنْ هَذِهِ أَمْ مَتَى یُبْعَثُ أَشْقَاهَا، وَاثِقا بِأَنَّکَ عَلَى بَیِّنَةٍ مِنْ رَبِّکَ، وَ بَصِیرَةٍ مِنْ أَمْرِکَ، قَادِمٌ عَلَى اللَّهِ، مُسْتَبْشِرٌ بِبَیْعِکَ الَّذِی بَایَعْتَهُ بِهِ، وَ ذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ؛ اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَنْبِیَائِکَ، وَ أَوْصِیَاءِ أَنْبِیَائِکَ بِجَمِیعِ لَعَنَاتِکَ، وَ أَصْلِهِمْ حَرَّ نَارِکَ، وَ الْعَنْ مَنْ غَصَبَ وَلِیَّکَ حَقَّهُ، وَ أَنْکَرَ عَهْدَهُ، وَ جَحَدَهُ بَعْدَ الْیَقِینِ، وَ الْإِقْرَارِ بِالْوِلایَةِ لَهُ یَوْمَ أَکْمَلْتَ لَهُ الدِّینَ؛ اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَنْ ظَلَمَهُ، وَ أَشْیَاعَهُمْ وَ أَنْصَارَهُمْ؛ اللَّهُمَّ الْعَنْ ظَالِمِی الْحُسَیْنِ وَ قَاتِلِیهِ، وَ الْمُتَابِعِینَ عَدُوَّهُ وَ نَاصِرِیهِ، وَ الرَّاضِینَ بِقَتْلِهِ وَ خَاذِلِیهِ لَعْنا وَبِیلا؛ اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ آلَ مُحَمَّدٍ، وَ مَانِعِیهِمْ حُقُوقَهُمْ؛ اللَّهُمَّ خُصَّ أَوَّلَ ظَالِمٍ وَ غَاصِبٍ لِآلِ مُحَمَّدٍ بِاللَّعْنِ، وَ کُلَّ مُسْتَنٍّ بِمَا سَنَّ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ، خَاتَمِ النَّبِیِّینَ، وَ عَلَى عَلِیٍّ سَیِّدِ الْوَصِیِّینَ، وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ اجْعَلْنَا بِهِمْ مُتَمَسِّکِینَ، وَ بِوِلایَتِهِمْ مِنَ الْفَائِزِینَ الْآمِنِینَ، الَّذِینَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ وَلِیِّکَ وَأَخِی نَبِیِّکَ وَوَزِیرِهِ وَحَبِیبِهِ وَخَلِیلِهِ، وَمَوْضِعِ سِرِّهِ، وَخِیَرَتِهِ مِنْ أُسْرَتِهِ، وَوَصِیِّهِ وَصَفْوَتِهِ وَخالِصَتِهِ وَأَمِینِهِ وَوَلِیِّهِ وَأَشْرَفِ عِتْرَتِهِ الَّذِینَ آمَنُوا بِهِ، وَأَبِی ذُرِّیَّتِهِ، وَبابِ حِکْمَتِهِ، وَالنَّاطِقِ بِحُجَّتِهِ، وَالدَّاعِی إِلَىٰ شَرِیعَتِهِ، وَالْماضِی عَلَىٰ سُنَّتِهِ، وَخَلِیفَتِهِ عَلَىٰ أُمَّتِهِ، سَیِّدِ الْمُسْلِمِینَ، وَأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ، وَقائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ، أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ وَأَصْفِیائِکَ وَأَوْصِیاءِ أَنْبِیائِکَ؛ اللّٰهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ قَدْ بَلَّغَ عَنْ نَبِیِّکَ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ مَا حُمِّلَ، وَرَعىٰ مَا اسْتُحْفِظَ، وَحَفِظَ مَا اسْتُودِعَ، وَحَلَّلَ حَلالَکَ، وَحَرَّمَ حَرامَکَ، وَأَقامَ أَحْکامَکَ، وَدَعا إِلىٰ سَبِیلِکَ، وَوَالىٰ أَوْلِیاءَکَ، وَعَادَىٰ أَعْداءَکَ، وَجَاهَدَ النَّاکِثِینَ عَنْ سَبِیلِکَ، وَالْقاسِطِینَ وَالْمارِقِینَ عَنْ أَمْرِکَ، صابِراً مُحْتَسِباً مُقْبِلاً غَیْرَ مُدْبِرٍ لَاتَأْخُذُهُ فِی اللّٰهِ لَوْمَةُ لائِمٍ حَتَّىٰ بَلَغَ فِی ذٰلِکَ الرِّضا، وَسَلَّمَ إِلَیْکَ الْقَضاءَ، وَعَبَدَکَ مُخْلِصاً، وَنَصَحَ لَکَ مُجْتَهِداً حَتَّىٰ أَتاهُ الْیَقِینُ، فَقَبَضْتَهُ إِلَیْکَ شَهِیداً سَعِیداً وَلِیّاً تَقِیّاً رَضِیّاً زَکِیّاً هادِیاً مَهْدِیّاً . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَعَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَنْبِیائِکَ وَأَصْفِیائِکَ یَا رَبَّ الْعالَمِینَ.

 

نماهنگ | همسایه حرم، ۱۴۰۲/۰۴/۱۴

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست»، روایتی از سیره اخلاقی و مراودات آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) را در نماهنگ «همسایه حرم» منتشر میکند.

  بیانات رهبر انقلاب که در این فیلم مشاهده میکنید:
«ملّاهای تبریز وقتی می‌آمدند مشهد، همه می‌آمدند دیدن آقا، این رسم بود.»
«از سابقه‌ی نجف و اینها یک ارتباطات دوستانه‌ای داشتند، خب ترک زبان هم بودند این هم بی‌تأثیر نبود. آقای طباطبایی هر سفر مشهد می‌آمد بدون اینکه منتظر بشود که پدرم برود دیدن ایشان، می‌آمد منزل ما، منزل پدرم. در آن اوایل که ایشان سرحال بود، آقای طباطبایی، یک بار می‌آمد، اول ورودش دیدن، یک بار هم وقتی می‌خواست برود می‌آمد. به نظرم این شوخی را از خود ایشان شنیده باشم که گفت این دید ماست و آن هم بازدید ماست.»
«حالا این هم یکی از خصوصیات پدر ماست که رفیق ایشان زیاد داشت، رفیق‌های مأنوس. چون آدم با وفایی بود. پدرم خیلی با وفا و با محبت و سالم از لحاظ روحی [بود] یعنی هیچ اهل کَلک و اینها نبود. دوستان خیلی زیادی داشت.»
«آقای قاضی از جمله‌ی افرادی بود که آمد مشهد. آمدند دیدن پدرم و نشسته بودند گفتتند من چهل سال پیش با پدرم آمدم دیدن آقا، همین خانه بود، همین پله‌ها بود، همین اتاق بود و همین جا که آقا الان نشسته، اینجا نشسته بود، جایی هم که من نشستم پدرم نشسته بود، هیچ فرق نکرده. ایشان می‌خواست بگوید که آقا زهد دارد، واقعش هم همین بود.»
«یکی از خصوصیات بارز ایشان زهد در زندگی دنیا بود. یعنی واقعاً ایشان از اینکه زندگی را توسعه بدهد و یک ذره بوی تجمل در زندگی پیدا بشود، ایشان گریزان بود.»

برچسب‌ها: سید جواد خامنه‌ای؛

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=53295

حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِکُمْ فِسْقٌ ۗ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ‎﴿المائده: ٣﴾‏ 

 

 

وسئل النبی صل الله علیه و اله و سلم: من أزهد الناس وأفقرهم؟ فقال : علی وصیی وابن عمی وأخی وحیدری وکراری و صمصامی وأسدی وأسد الله ، واختلفوا فی عیسى

بحار الانوار مجلسی، جلد 39، ص 73- 74

http://lib.eshia.ir/71860/39/74

 

7 . الإخبار عن مسخ القیّم فی حکومة بنی امیّة

فَعِنْدَ ذلِکَ أَخَذَ الْبَاطِلُ مَآخِذَهُ، وَرَکِبَ الْجَهْلُ مَرَاکِبَهُ، وَعَظُمَتِ الطَّاغِیَةُ، وَقَلَّتِ الدَّاعِیَةُ (الرّاعیة)، وَصَالَ الدَّهْرُ صِیَالَ السَّبُعِ الْعَقُورِ، وَهَدَرَ فَنِیقُ الْبَاطِلِ بَعْدَ کُظُوم، وَتَوَاخَى النَّاسُ عَلَى الْفُجُورِ، وَتَهَاجَرُوا عَلَى الدِّینِ، وَتَحَابُّوا عَلَى الْکَذِبِ، وَتَبَاغَضُوا عَلَى الصَّدْقِ. فَإِذَا کَانَ ذلِکَ کَانَ الْوَلَدُ غَیْظاً وَالْمَطَرُ قَیْظاً وَتفِیضُ اللِّئَامُ فَیْضَاً وَتَغیضُ الْکِرَامُ غَیْضاً، وَکَانَ أَهْلُ ذلِکَ الزَّمَانِ ذِئَاباً، وَسَلاَطِینُهُ سِبَاعاً، وَأَوْسَاطُهُ أُکَّالا، وَفُقَرَاؤُهُ أَمْوَاتاً; وَغَارَ (عَارَ) الصِّدْقُ، وَفَاضَ الْکَذِبُ، وَاسْتُعْمِلَتِ الْمَوَدَّةُ بِاللِّسَانِ، وَتَشَاجَرَ النَّاسُ بِالْقُلُوبِ، وَصَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَالْعَفَافُ عَجَباً، وَلُبِسَ الاِْسْلاَمُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً.

https://lib.eshia.ir/26580/1/97

فرازی از خطبه 108 نهج البلاغه

فَعِنْدَ ذلِکَ أَخَذَ الْبَاطِلُ مَآخِذَهُ، وَ رَکِبَ الْجَهْلُ مَرَاکِبَهُ، وَ عَظُمَتِ الطَّاغِیَةُ، وَ قَلَّتِ الدَّاعِیَةُ، وَصَالَ الدَّهْرُ صِیالَ السَّبُعِ الْعَقُورِ، وَ هَدَرَ فَنِیقُ الْبَاطِلِ بَعْدَ کُظُومٍ، وَ تَوَاخَى النَّاسُ عَلَى الْفُجُورِ، وَ تَهَاجَرُوا عَلَى الدّینِ، وَ تَحَابُّوا عَلَى الْکَذِبِ، وَ تَبَاغَضُوا عَلَى الصّدْقِ. فَإِذَا کَانَ ذلِکَ کانَ الْوَلَدُ غَیْظاً، وَ الْمَطَرُ قَیْظاً، وَ تَفِیضُ اللّئَامُ فَیْضاً، وَ تَغْیِضُ الْکِرَامُ غَیْضَاً، وَ کَانَ أَهْلُ ذلِکَ الزَّمَانِ ذِئَاباً وَ سَلاطِینُهُ سِبَاعاً، وَ أَوْسَاطُهُ أُکَّالًا، وَ فُقَرَاؤُهُ أَمْوَاتاً، وَ غَارَ الصّدْقُ، وَفَاضَ الْکَذِبُ، وَ اسْتُعْمِلَتِ الْمَوَدَّةُ بِاللّسَانِ، وَ تَشَاجَرَ النَّاسُ بِالْقُلُوبِ، وَ صَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَ الْعَفَافُ عَجَباً، وَ لُبِسَ الْإِسْلَامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً.

در این هنگام است که باطل موضع گرفته و جهالت بر مرکبهاى خویش سوار گردیده، طاغوت عظمت یافته و داعیان حق به کمى گراییده‌اند، روزگار بسان درنده خطرناکى حمله ور شده و پس از مدّتها سکوت، باطل ناله سرداده، مردم در شکستن قوانین خدا دست به دست هم داده‌اند و در فاصله گرفتن از دین متّحد شده‌اند، براى دروغ گفتن پیمان دوستى بسته، در راستى دشمنى ورزیده‌اند، در آن هنگام فرزندان به جاى دوستى با پدران دشمنى مى‌کنند و باران گرمى مى‌افزاید؛ لئیمان همه جا را پر مى‌کنند و نیکان بزرگوار کمیاب مى شوند، مردم آن زمان همچون گرگان و رؤساى آنها درندگان، طبقه متوسّط، طعمه و مستمندان مردگان خواهند بود؛ راستى از بین آنان رخت برمى بندد و دروغ فراوان مى‌شود؛ با زبان اظهار دوستى مى‌کنند و با دل دشمنى؛ مردم به گناه افتخار مى‌کنند و از پاکدامنى در شگفتى فرو مى‌روند و اسلام را همچون پوستینى وارونه مى‌پوشند!

نهج البلاغه سید رضی، ترجمه روان حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ص 231

http://lib.eshia.ir/10336/1/231

دوگانه تقلبی تقابل علم و دین

تار و پود علم و ایمان

خاطرات شاگردان شهید هم بیانگر نحوه مواجهه معنوی او با مسائل لاینحل علمی است. خاطراتی که رهبر انقلاب در سخنرانی سال گذشته خود به این صورت به آن اشاره می‌کنند: «دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای، شاگردش می‌گوید که در یک مسئله‌ای ماندیم، تا آخر شب داشتیم کار می‌کردیم ــ در دانشگاه شهید بهشتی ــ به من گفت که بیا برویم؛ بلند شدیم آمدیم از اتاق کار بیرون، آمدیم داخل نمازخانه، ما را برد داخل نمازخانه، شروع کرد نماز خواندن و دعا کردن؛ بعد ناگهان گفت فهمیدم، مشکل حل شد؛ بلند شد رفت آنجا. ببینید، در محیط علمی، محیط کار هسته‌ای، سجده، دعا، نماز! حضور بسیجی معنویّت را با خودش می‌برد در بخش‌های مختلف؛ این خیلی مهم است؛ خیلی مهم است.» (۶)

https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=53282

 

هوش مصنوعی حاصل از یادگیری عمیق می تواند حتی یحتمل هوش یارانه ای ناظر بر شبکه ی عصبی را بدلخواه از کار بیاندازد، موشش را قطع و وصل کند یا هوش مصنوعی است دیگر که از شبکه خارج و واردش می کند و .... برای همین هم باید شرکتهای دانش بنیان ناظر بر مسائل هوش مصنوعی و شبکه های عصبی نیز داشته باشیم و الا حتی در محتویات استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی ایالات متحده نیز در صورت خطای در پاکسازی همولوژیک اینستنتانها حول سواحل مرزی تک قطبیها دچار مشکلات می توان شد و بلکه تصویر جهانی خمینه ای مسئله را هم نتوان دریافت و بلکه پوستینها و حتی حجابها وارونه هم شوند و .... پزشکی هسته ای یحتمل اینجاها بتواند در تشخیصها کمک هم کند! لا اله الا الله اللهم عجل لولیک الفرج و العافِظ و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی